معرفی استروییدهای خوراکی (۳)

موسسه ورزشی دانا ورزش آرین, [۲۵.۰۲.۱۶ ۱۲:۲۵]
معرفی استروییدهای خوراکی:??????????
آناوار ( اکس آندرلون )
آناوار نام تجاری و قدیمی استروئید خوراکی اکساندرلون بود این استروئید برای اولین بار در سال ۱۹۶۴ توسط شرکت دارو سازی سیرل تولید شد این استروئید به شکل یک آنابولیک فوق العاده ای ضعیف طراحی شد بطوری که به عنوان محرک رشد بچه ها تجویز می شد و کوچک ترین خطری را متوجه آنها نمی ساخت در اینجا ممکن است همه احساس نگرانی کنند اما آنچه مانع رشد شخص می شود وجود استروژن اضافی است که اکثر استروئید ها تولید می کنند . درست به همین علت است که خانم ها زود تر از آقایان به سن بلوغ می رسند و معمولا کوتاهتر از آقایان هستند اکساندرلون آروماتیز نمی شود و بنابراین اثر آنابولیک این ترکیب می تواند موجب افزایش رشد طول فرد شود اگر خانم ها دوز پایین این استروئید را مصرف کنند به راحتی می توانند آن را تحمل کنند قبلا این دارو جهت درمان استئوپوروز یا پوکی استخوان تجویز می شد.
آناوار یک استروئید آنابولیک ملایم بوده و فعالیت آندروژنی آن در سطح پایین قرار دارد . از آنجا که آناوار از جمله مشتقات دی هیدروتستسرون می باشد فعالیت آندروژنی کمی دارد در نگاه اول ممکن است تصور کنید خواص استروژنی بیشتری دارد اما متوجه می شوید استروئیدی است که خواص آندروژنی کمتری دارد زیرا عامل احیا کننده ۵ الفا در آن وجود دارد . به عبارت ساده تر آناوار در مقابل آنزیم احیا کننده ۵ الفا واکنش نشان نمی دهد و به شکل قوی تر دی هیدرو تبدیل نمی شود .
زمانی که فعالیت استروئیدی را بررسی می کنیم باید ببینیم در کدام نقطه از بدن قدرت پیدا می کند در مورد اکساندرلون شاهد همان پتانسیل تستسترون نیستیم .
همانطور که می دانید تستسرون قابلیت تبدیل به DHT را دارد و به همین دلیل فعالیت آن در گیرنده های بافت آندروژن بیشتر است در حالی که در بافت ماهیچه ای آندروژن مثل پوست سر, پوست بدن و پروستات کاملا متعادل است این وضعیت دقیقا مشابه وضعیتی است که در مورد سایر مشتقات دی هیدرو تستسرون یعنی پریموبلان و وینسترول مشاهده می کنیم اما همانطور که می دانید این دو استروئید خواص آندروژنی چندانی ندارند.
آناوار از جمله استروئید های خوبی است که به کمک آن می توان قدرت و حجم کیفی عضلات را افزایش داد اما خواص ضعیف موجود در ترکیب شیمیایی آن سبب می شود جزو بهترین استروئید های حجم دهنده عضلات بشمار نرود ورزشکاران پرورش اندام که در مرحله کات عضلات بسر می برند عمدتا از این استروئید استفاده می کنند .
بعضی از ورزشکاران اکساندرلون را به سیکل های حجم دهنده عضلات اضافه می کنند و معمولا از داروهای استاندارد تقویت حجم عضلات مثل تستسترون با دیانابول استفاده می کنند هدفی که معمولا در این مرحله دنبال می شود این است که هم با قدرت و هم با حجم بیشتر عضلات مواجه شوید.anavar-oxandrolon_10mg

یکی از مسایلی که باعث می شود خانم ها از ظهور اثرات مردانه ناشی از مصرف استروئید ها بترسند این است که اصلا ظاهر مردانه را دوست ندارند اما می توانند آناوار را با اطمینان خاطر و بدون چنین ترسی مصرف کنند البته به شرط اینکه دوز مصرف در سطح پایین باشد . در این صورت دوز مصرف روزانه ۵ میلی گرم به رشد قابل توجه عضلات منجر شده و با عوارض جانبی و قابل توجه سایر داروهای استروئیدی هم همراه نیست.
تحقیقات نشان می دهد اگر این دارو با دوز پایین مصرف شود کمترین تاثیر ممکن را روی تولید طبیعی تستسترون باقی می گذارد اگر این دارو را به تنهایی و به مقدار کم مصرف کنید دیگر نیازی نیست داروهای کمکی مثل کلوماید / نولوادکس یا HCG را مصرف کنید .تحقیقات اولیه نشان داد بیماریان مبتلا به چربی خون به راحتی می توانند از این دارو استفاده کرده و به کمک آن کلسترول و تری گلیسرید را کاهش دهند به همین دلیل این دارو برای اولین بار به عنوان عامل هیپولیپید (کاهش چربی) به همگان معرفی شد .
در تحقیقات بعدی مشخص شد اگر چه این دارو می تواند کلسترول خون را پایین آورد اما نسبت توزیع کلسترول خوب (HDL) به کلسترول بد (LDL) را کاملا به هم زده و آن دو را در مسیر ناخواسته و نامطلوب هدایت می کند به این ترتیب تاثیرات مثبتی که تصور می شد این دارو روی تری گلیسرید ها و کلسترول باقی می گذارد و کاملا خنثی شد.
اگر این دارو به مدت طولانی مصرف شود خطراتی را برای قلب ایجاد می کند . امروزه اطلاعات مختلف به ما می گوید که استروئید های آنابولیکی / آندروژنی تغییرات ناخواسته و نامطلوب زیادی روی نمودار چربی ایجاد می کنند و به همین دلیل مصرف آنها در زمینه رفع اختلالات ناشی از متابولیسم چربی ها موثر واقع نمی شود .
از این جهت شاید بتوان گفت مصرف اکساندرلون که یک استروئید خوراکی الکیلی کربن ۱۷ آلفا می باشد خطرناک تر از مصرف استروئید های تزریقی استری شده مثل تستسترون یا ناندرلون است.

anavar
اخطار :هدف از اطلاعات گرد آوری شده فراهم آوردن اطلاعات مختصری برای خوانندگان می باشد به خوانندگان توصیه می شود از مصرف بسیاری از داروهای معرفی شده پرهیز کرده یا زیر نظر پزشک آنها را مصرف نمایند توصیه میشود جهت مصرف داروهایی که مطمئن نیستید با پزشک معتبر و ذی صلاح مشورت کنید . سری اطلاعاتی که تحت عنوان« استروئیدها » در این سایت به نمایش گذاشته می شود ، تنها با هدف روشنگری و گسترش دامنه اطلاعات بازدیدکنندگان ، ورزشکاران و مربیان عزیز تهیه شده و به هیچ عنوان قصد ترویج یا تشویق مصرف این دسته مواد ( استروئیدها ) را نداریم. لازم به ذکر است که در صورت سوء استفاده از مطالب علمی این مقالات و مصرف خودسرانه افراد، هیچ مسولیتی متوجه دست اندرکاران سایت نخواهد بود .

این نوشته در دوره های مربیگری و کارگاه های دانش افزایی, عمومی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.