درخشان‌ترین برنامه فوتبال برتر با اجرای میثاقی

دیشب اگر نخواهیم بگوییم جنجالی‌ترین، شاهد یکی از جنجالی‌ترین مناظره‌های تاریخ فوتبال کشور بودیم. مناظره‌ای که اگرچه شرایط حاکم بر آن روایتگر ناکارآمدی‌ها و بی‌کفایتی‌ها و کتمان حقایق بود اما آنچه مشخص است دیشب علی‌رغم تمامی تلخی‌ها، یکی از درخشان‌ترین شب‌های تاریخ فوتبال ایران بود. شبی بود که کارآمدی بر ناکارآمدی، شفافیت بر عدم شفافیت، صراحت علیه کتمان حقیقت و بازی کردن با کلمات قامت راست کرده بودند. شبی بود که علی‌رغم ناامیدی‌ها، کورسوی امیدی از قرار گرفتن فوتبال‌مان در مسیر صحیح، مشاهده شد. 
درست است که بی‌تردید قهرمان مناظره دیشب حسین قربان‌زاده بود و با تسلط کامل خود توانست مناظره را به دور از فضای احساسی و در شرایط کاملا منطقی جلو ببرد، اما نمی‌توان از نقش محمدحسین میثاقی مجری برنامه فوتبال برتر غافل شد. میثاقی بدون اینکه مداخله‌های بی‌مورد داشته باشد، جلسه مناظره شب گذشته را باتجربه بالای خود راهبری کرد و برخلاف همتاهای خود که به قصد ایجاد دیالوگ و با دخالت‌های بی‌مورد در صحبت‌های طرفین، معمولا از کیفیت مطالب مناظره کننده یا مناظره کنندگان می‌کاهند، بیشترین بهره‌وری را از مناظره دیشب دریافت کرد. 

1838558

حتی چینش نفرات در مناظره دیشب و اینکه خود را در وسط کادر نگذاشته بود، نیز حکایت از هوشمندی میثاقی و کارگردان برنامه داشت و به نوعی می‌دانستند که تسلط قربانزاده او را به نفر اول مناظره تبدیل خواهد کرد. 
نکته مهم دیگر، انتخاب درست موضوع برنامه توسط میثاقی و دست اندرکاران برنامه فوتبال برتر بود. برای آنها شاید جذاب‌تر، راحت‌تر و پربیننده تر این بود که با دعوت از دو نفر از باشگاه استقلال به عنوان مثال همین آقایان فتح الله زاده و مظلومی و انجام گفت‌وگو بدون حضور نماینده سازمان خصوصی سازی برنامه دیشب را شروع می‌کردند و درن هایت با روی خط آوردن چندین بازیکن و گله‌مندی آنها از وضع مدیریت باشگاه و عدم حضور در آسیا و ایجاد درگیری گسترده میان بازیکنان و مدیریت باشگاه بر روی آنتن، هم تیم استقلال را به حاشیه می‌بردند. این روش کمترین آسیب آن این بود که در ادامه فصل نتیجه‌گیری استقلال دچار اختلال می‌شد و همچنین درخصوص عدم حضور استقلال در آسیا همه چیز مسکوت باقی می‌ماند تا خوراک خبری برای برنامه‌های بعدی باقی بماند. 
کمترین دستاورد میثاقی و برنامه فوتبال برتر این بود که دیشب توانستند برای همیشه خط بطلانی بر مدیران به اصطلاح ورزشی که دوران آنها به سر رسیده است بکشند. میثاقی همچنین با دعوت از پرویز مظلومی به تمامی پیشکسوتان هشدار داد هرگونه پذیرش مسئولیت درصورت عدم تخصص می‌تواند منجر به عواقب ناخوشایندی برای فرد مورد نظر از لحاظ حقوقی گردد.
هرچند که مناظره دیشب گویای طنز تلخی بود اما همه ما امیدوار شدیم به روزگاری که مدیران حرفه‌ای و کارآمد به جای مدیران به اصطلاح ورزشی سکان هدایت باشگاه‌ها را به دست بگیرند. آن روز قطعا فوتبال ما نه تنها در همه رده‌ها در آسیا حرف اول را می‌زند، بلکه در سطح جهان نیز مثل فوتسال و فوتبال ساحلی درخشان خواهد شد. 
به امید آن روز

1838561

این نوشته در عمومی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.