دلیل دو استعفای مدیریت شهر در چیست؟!

بعد از اعلام نتایج انتخابات شواری اسلامی دوره ششم شاهین شهر و انتخاب افرادی که دارای تجربه بودن احساس بر این بود که در این دوره  مدیریت شهری با ثباتی خواهیم داشت .
پس از انتخاب مهندس عارفیان به عنوان شهردار ( که از بدنه شهرداری و سالها به عنوان شهروند این شهر می باشد ) این احساس را قوی تر کرد، که این دوره با برنامه و راه درستی را جهت پیشبرد مدیریت شهری بکار برده است .
اما پس از گذشت ۲ ماه از انتخاب شهردار اتفاق غافلگیر کننده ای رُخ داد، استعفای مهندس صالحی تبار عضو شورای اسلامی شهر…! تمام تحلیل ها را زیر سوال برد …!
هنوز در شوک این خبر بودیم که چه اتفاقی باعث چنین تصمیمی شده است، خبری مهمتر بار دیگر شاهین شهر را در صدر اخبار رسانه ها قرار داد، شهردار شاهین شهر استعفا داد …!!
سوال اینجاست چه اتفاقات و اختلاف های باعث این استعفاها شده است !؟
با شناختی که از مدیریت و توانمندی های شهردار منتخب دارم، ایشان فردی نیست که به خاطر شرایط سخت و کمبودها از این مسئولیت شانه خالی کند …!
آنچه مسلم است، کسری بودجه، پروژه های بلاتکلیف، پرونده ها و کارهای غیرقانونی مدیران قبلی و … می تواند صرفاً بهانه ای برای استعفا باشد …!
آنچه مسلم است موضوع ریشه دار تر از این حرف هاست …!!
چه کسانی در پشت پرده ( از داخل شهر وبیرون ) با دخالت ها و تحمیل نظرات خود سالهاست باعث  بی ثباتی در مدیریت شهری شاهین شهر شده اند ؟!
این استعفاها فقط نشان دهنده ضعف در تصمیم گیری و استقلال اعضای شورای اسلامی شهر را نشان می دهد !؟
این همان راهی است که شورای دوره پنجم رفت و نتیجه آن را همه ما دیدیم … !
بازی که آنها خوردن امروز باید تجربه ای برای شما می شد …!
امروز امید بهبود اوضاع در مردم بسیار کم رنگ شده است و شاید هم دیگر امیدی نمانده باشد …!
چنین اختلافاتی هزینه های بالای را در جامعه بر جای خواهد گذاشت …!
و باید بصورت ریشه ای درمان شود، انتظار رسانه ها و مردم شاهین شهر از امام جمعه و نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان این است که هر چه سریعتر و بدون هیچ گرایش سیاسی دلسوزانه جهت رفع این اختلاف ها گام های موثری بردارند و قاطعانه و بصورت شفاف برخوردهای لازم را انجام دهند و نگذارند اتفاقات دوره پنجم تکرار شود .
انتخاب شهردار هزینه های را برای شهر دارد، که اگر توجهی به استعفاها، عزل و نصب ها نشود بی ثباتی و هرج و مرج را در پی خواهد داشت …!

محسن پارساپور – روزنامه نگار و تحلیلگر اجتماعی

این نوشته در عمومی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.