کمیته داوران….

همه اعتقاد دارن دایی، من می گویم موعود. اخراج غلامی، اعلام پنالتی به سود سپاهان، اعتراض های وحشتناک دایی، اخراج توسط داور، بیرون نرفتن از زمین، ضربه بدِ حاج صفی، بیرون رفتن توپ، دق کردن ویسی وصعود نفت به فینال. بعد از بازی نفت و سپاهان هجمه زیادی علیه دایی ایجاد شد. استقلالی ها و سپاهانی هایِ خشمگین هر چه دم دست شان بود سر دایی کوبیدن و به اخلاق و رفتارش گیر دادند و به سرکش بودن اش. می گفتند اگر زمان بازی کشته نمی شد، اگر اعتراض نمی کرد، اگر زودتر از زمین بیرون می‌آید رفت تمرکز احسان بهم نمی ریخت و پنالتی گل می شد و سپاهان در وقت اضافی فینالیست می شد.

همه اعتقاد دارند دایی، من باز هم می گویم موعود. بیشتر از آن که مقصر هرج و مرج دیروز دایی باشد باید به عملکردِ بنیادی فرِ و بنیادی فرها اعتراض داشت. مگر می‌شود داور کسی را اخراج کند و او بیرون نرود؟

بله می شود. وقتی داور کُُپ کند اینطوری می‌ شود. به یکی از داوران عزیز گفتم مقصر دیروز بیشتر موعودست تا دایی و او قبول کرد. خاطره ای گفت که جالب بود و می تواند کمک حال داوران جوان باشد؛ « سال پیش مربی لورکوزن اعتراض کرد و به داور فحش داد، دو کلمه کافی بود که‌ داور اخراجش کند و اخراج شد. مربی لورکوزن مثل دایی گفت بیرون نمیرم. داور توپ و برداشت گفت نمیری، باشه ما میریم. چند دقیقه هم بیشتر طول نکشید. بعد هم یک پرونده برای مربی درست شد و تمام، هنوز هم دارد جریمه کارش را می‌ دهد.»

بعد از تعریف کردن این موضوع دوباره سوال کردم می شود داور با همه اختیاراتی که دارد از مربی بترسد و دست به سینه بایستد تا هر وقت او از زمین خارج شد بازی را ادامه بدهد که اینچنین توضیح دادند؛ « بله می شود. صد در صد داور بازی نفت و سپاهان از دایی ترسیده بود. داورای ما هنوز با اسم های بزرگ مشکل دارن. شما فکر کن اگر بجای دایی مربیِ استقلال اهواز رو نیمکت بود بازم داور تعلل می کرد؟به هیچ وجه، در یک لحظه ای از زمین بیرونش می کرد.»

در این یادداشت به هیچ عنوان کاری به رفتار دایی و دایی ها نداریم، درست یا غلط دایی برای منافع تیمش جنگید و فریاد کشید که همه مربیان حرفه ای و غیر حرفه ای هم به همین شیوه کار می‌کنند. روی صحبت من با موعود و موعودهاست، روی صحبت من با کمیته و دپارتمان و فدراسیون ست. داور به عنوان رئیس زمین باید مقتدر تر و جسورتر باشد، لطفا داوران «شجاع» تربیت کنید، لطفا داوران «خانه دار» پرورش دهید، همین.

به نقل از کانال اصفهان فوتبال

این نوشته در فوتبال ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.