قهوه معمولی یا قهوه سبز؟؟؟

قهوه سبز چیست؟

قهوه سبز در حقیقت همان قهوه معمولی خودمان است که هنوز نرسیده است و رنگ سبز آن به علت کال بودن و نرسیده بودن آن است. قرص‌های مکمل و یا نوشیدنی‌های قهوه سبز، از این قهوه سبز و کال تهیه می‌شوند. قهوه سبز، آن طعم تلخ و آشنای قهوه را ندارد و بیشتر به یک نوشیدنی گیاهی شبیه است.

قهوه سبز به نسبت قهوه معمولی از کافئین کمتری تشکیل شده است و در حدود ۲۰ درصد قهوه معمولی کافئین دارد؛ درنتیجه بسیاری از عوارض ناشی از کافئین در آن کمتر می‌باشد و در عوض دارای مقادیر فراوانی کلروژنیک اسید می‌باشد.images images (1)

 کلروژنیک اسید چیست؟

کلروژنیک اسید نوعی کافئیک اسید است که در قهوه معمولی و قهوه سبز یافت می‌شود. ۸۰۰-۵۰۰ میلی‌گرم کلروژنیک اسید در هر لیتر قهوه معمولی یافت می‌شود و میزان کلروژنیک اسید موجود در قهوه سبز به مراتب بیشتر از این مقدار است. کلروژنیک اسید همچنین در میوه‌هایی چون: سیب، گلابی، بادمجان، گوجه فرنگی، بلوبری، توت فرنگی، سیب زمینی و گیاه بامبو یافت می‌شود. کلروژنیک اسید به عنوان یک آنتی اکسیدان در سیستم عصبی فعالیت می‌کند و عوامل ایجاد کننده التهاب در سیستم عصبی را سرکوب می‌نماید و به عنوان یک ملین در افراد مبتلا به یبوست کاربرد دارد.قهوه سبز فواید فراوانی برای سلامتی دارد و در زمینه کنترل بسیاری از بیماری‌ها کارآمد است. اما در رابطه با اثرات آن در لاغری نمی‌توان با قطعیت نظر داد.

شاید شما هم اسم قهوه سبز را این روزها زیاد شنیده باشید، قهوه‌ای که ادعا می‌شود اثرات بی‌نظیری برای کاهش وزن دارد.

جالب است بدانید در رابطه با اثر قهوه سبز و ماده موثر موجود در آن که با نام کلروژنیک اسید شناخته می‌شود، بر بسیاری از بیماری‌ها مطالعات متعدد صورت گرفته است و قهوه سبز به عنوان پیشگیری کننده از ابتلا به بیماری‌هایی چون بیماری‌های کبدی، سنگ کیسه صفرا، سیروز کبدی، سرطان کبد، دیابت، مقاومت به انسولین، فشار خون و …معرفی شده است.️قهوه معمولی برای لاغری مناسب‌تر از قهوه سبز

علت اصلی اثرات کاهش وزن قهوه معمولی محتوای کافئین آن می‌باشد و مطالعات نشان می‌دهند که قهوه‌های بدون کافئین اثری بر تناسب اندام و لاغری ندارند؛ زیرا این کافئین است که مانع از ذخیره چربی‌ها می‌شود، سطح انرژی در دسترس بدن را افزایش می‌دهد و نیز باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز در بدن می‌گردد و تمام این موارد در کنار هم علت اثرات چربی سوزی قهوه معمولی می‌باشد. اما قهوه سبز ۲۰ درصد از کل کافئین موجود در قهوه معمولی را دارا می‌باشد و در نتیجه نمی‌تواند به اندازه قهوه معمولی برای فرآیندهای چربی سوزی موثر باشد.

این نوشته در عمومی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.