راهکاری جدید برای درمان سریعتر آسیب دیدگی تاندون آشیل

تزریق سلول‌های بنیادی به قسمت آسیب دیده تاندول آشیل باعث درمان سریعتر آن می‌شود.

محققان دریافتند که تزریق سلول‌های بنیادی به قسمت آسیب دیده تاندون آشیل باعث سریعتر درمان شدن آن می‌شود. این نتایج طبق تحقیقات انجام شده در ماه مارچ 2014 است که در ” مجله بین‌الملل پاومچ” منتشر شد شده است.

آسیب دیدگی ناحیه تاندون آشیل در ورزشکاران حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای متداول است. معمولا این آسیب دیدگی با عمل جراحی ترمیم می‌شود. ورزشکاران مجبورند که بعد از عمل جراحی مدت زمان طولانی بی‌حرکت بمانند تا ریکاوری صورت گیرد. ورزشکاران می‌توانند زودتر هم به ورزش بازگردند اما احتمال دوباره پاره شدن تاندون وجود دارد.

محققان مختلف از بیمارستان بالتیمور در این تحقیقات شرکت کردند. در این تحقیقات جراحی‌های سنتی با جراحی‌های جدید مقایسه شد و سلول‌های بنیادی به بدن موش‌ها تزریق شد.

نتایج تحقیقات نشان داد تزریق سلول‌های بنیادی به تاندون باعث سریع‌تر ترمیم شدن آن می‌شود.

بدین ترتیب کارایی عضلات پا و تاندون بعد از ترمیم بالامی‌رود. با تزریق سلول‌های بنیادی بعد از 4 هفته ورزشکاران توانایی انجام تمرینات ورزشی را دارند.

این نوشته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه, دانشگاه صنعتی اصفهان, دوره های مربیگری و کارگاه های دانش افزایی, عمومی, کلینیک ورزش درمانی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.