کودکانی که ورزش می‌کنند بهتر ریاضی یاد می گیرند

محققان دریافته‌اند، کودکانی که ورزش می کنند در دروس آکادمیک از جمله درس ریاضی موفق‌تر هستند و یادگیری بهتری دارند.40-47

تحقیقات نشان داده است کودکانی که بیشتر ورزش می‌کنند در ریاضی و خواندن بهتر از کودکان دیگر هستند. دکتر باب رونر مدیر این تحقیقات می‌گوید: ” این یک حقیقت است که کودکان ورزش باهوش تر هستند.”

در بعضی مدارس ساعات تربیت بدنی کاهش یافته‌اند تا زمان بیشتری را صرف درس های دیگر بکنند. با این وجود، شواهد مختلف نشان دده است که ورزش باعث افزایش نمرات کودکان در دروس دیگر می‌شود.

نتایج تحقیقات نشان داده است، کودکانی که از نظر فیزیکی آماده هستند، نسبت به کودکان دیگر 2.4 برابر کارایی بهتری در ریاضی و 2.2 برابر کارایی بهتر آمادگی هوارسی و شرایط اجتماعی – اقتصادی هر دو بر کارایی آکادمیک تاثیرگذار هستند اما بالا بردن کارایی هوازی آسان‌تر است.

در مدارس آمریکایی بیشتر کلاس‌های تربیت بدنی اختیاری هستند. تحقیقات نشان داده است که اگر صبح ورزش کنیم و بعد از آن آزمون ریاضی بدهیم. بهتر عمل خواهیم کرد و نمره‌ی بهتری خواهیم آورد.

در تحقیقات پیش مشخص شده بود که ورزش بر اعتماد به نفس و کاهش افسردگی در کودکان نیز تاثیر گذار است.

محققان معتقدند که این بررسی‌ها بایددر بین نژادهای مختلف انجام شود تا نتیجه‌ی آن بر روی همه آن مشخص شود. نتایج این تحقیقات به مسئولان یاد آوری خواهد کرد که بیشتر بر روی کلاسهای تربیت بدنی کودکان تمرکز کنند و آن را جدی‌تر بگیرند.

این نوشته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه, دانشگاه صنعتی اصفهان, دوره های مربیگری و کارگاه های دانش افزایی, عمومی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.