استراحت بهترین درمان برای کوفتگی ورزشکاران

کی از مشکلاتی که برای ورزشکاران معمولا پیش می‌آید، کوفتگی و کبودی عضلات است. این مشکل ممکن است باعث خونریزی داخلی در عضلات شود که تنها با استراحت قابل درمان است.

در بسیاری از ورزش‌ها، ورزشکاران ضربه می‌خورند و دچار کبودی و کوفتگی می‌شوند. هنگامی که عضله‌ای آسیب می‌بیند و دچار کوفتگی می‌شود، ممکن است خونریزی داخلی داشته باشد. در این صورت بدن شروع به ترمیم خود می‌کند. ممکن است در این شرایط استخوان در داخل بافت ماهیچه‌ای شروع به رشد و ساخته شدن کند که به آن myositis ossificans گفته می‌شود.

بنابراین این شرایط غیر عادی است و برای ورزشکارانی که دچار کوفتگی شدید می‌شوند، ایجاد می‌شود و زمان طولانی درد به وجود می‌آورد. طبق گفته جرالد استرلینگ، پزشک ورزشی از دانشگاه لویولا در 95 درصد موارد این مشکل با استراحت و حرکت ندادن عضو آسیب دیده درمان می‌شود. بنابراین ورزشکار آسیب دیده باید یک ماه از ورزش کناره‌گیری کند. اگر استراحت کافی باشد، عوارض طولانی مدتی ایجاد نمی‌شود.

ممکن است برای ورزشکاران سخت باشد که مدت طولانی ورزش نکنند به همین دلیل اکثرا استراحت کافی نمی‌کنند. اگر ورزشکار خود را مجبور به ادامه ورزش در این شرایط کنند، اوضاع تنها برای او سخت‌تر خواهد شد و درمان صورت نمی گیرید.

نشانه‌های این وضعیت عبارتند از :

– بهتر نشدن کوفتگی و کبودی، درد طولانی مدت، نداشتن تعادل

– سختی در راه رفتن

این نوشته در عمومی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.