داستان غم‌انگیز یک انحلال

کاشی نیلو فصل گذشته از لیگ دسته یک به لیگ برتر صعود کرد تا در کنار گیتی‌پسند دومین نماینده اصفهان در بالاترین سطح فوتسال کشور باشد. تیم تازه‌وارد اصفهانی لیگ برتر را با شکست خانگی برابر یاسین پیشرو قم آغاز کرد و بعد از آن در هفته دوم شهرآورد اصفهان را به گیتی‌پسند واگذار نمود. کاشی نیلو اما اولین پیروزی خود را در هفته سوم برابر میثاق تهران جشن گرفت و یک هفته بعد از آن موفق شد آذرخش را در بندرعباس متوقف کند.
اولین نشانه‌های بحران
نوار باخت‌های پیاپی کاشی نیلو اما از هفته پنجم و زمانی آغاز شد که این تیم در یک بازی یکطرفه قافیه را به قهرمان آسیا یعنی تأسیسات دریایی واگذار کرد. پس از آن نماینده اصفهان برابر شهروند ساری، فرش آرا و فردوسی مشهد و دبیری تبریز هم شکست خورد تا متحمل ۵ باخت پیاپی شود. پس از باخت نزدیک خانگی به نماینده تبریز، تیم اصفهانی به بهانه مشکلات مالی برای رویارویی با دیگر نماینده آذربایجان یعنی مس سونگون به تبریز نرفت تا بازی دو تیم از هفته دهم با حکم کمیته انضباطی سه بر صفر به سود مس اعلام شده و نخستین نشانه‌های نگران‌کننده حاکی از وضعیت نامساعد در این تیم از اواخر شهریورماه آشکار شود.
یک خوش‌بینی گذرا
بعد از این باخت انضباطی، کاشی نیلو در بازی خانگی برابر ملی حفاری شرکت کرد و حتی پس از آن برای رویارویی با منصوری به قرچک هم رفت که البته در هر دو مسابقه بازنده بود. شاگردان رضا صادقی پس از این روند ناامیدکننده اما دومین پیروزی فصلشان را در هفته سیزدهم مقابل مقاومت البرز جشن گرفته تا نیم فصل اول مسابقات لیگ برتر را با برد به پایان رسانده باشند. با وجود برخی مشکلات و قعرنشینی ادامه‌دار این تیم تا همین یک ماه پیش شرایط در این باشگاه اصفهانی تقریباً عادی به نظر می‌رسید و سرمربی آن ضمن امیدواری به جذب سه یا چهار بازیکن خوش‌بین بود که کاشی نیلو در نیم فصل دوم نتایج بهتری گرفته و از قعر جدول کنده شود.IMG_6086
دعوای اول با کارخانه
تلاش برای جذب یک اسپانسر جدید در تعطیلات نیم‌فصل اما با شکست مواجه شد تا از اوایل ماه جاری و درست در آستانه شروع دور برگشت این رقابت‌ها نخستین زمزمه‌های انصراف کاشی نیلو از لیگ برتر به گوش برسد. ظاهراً مدیران کارخانه و مسئولان باشگاه حتی پیش از شروع فصل نیز بر سر واگذاری امتیاز لیگ برتری این تیم به یک مشتری شیرازی با یکدیگر به اختلاف برخورده بودند. نتایج ضعیف این تیم در نیم فصل اول هم مزید بر علت شد تا اختلافات دو طرف بیش از پیش بالا گرفته و در نهایت به برکناری محمدعلی طالبی از سمت خود به عنوان مدیرعامل باشگاه منجر شود.
دعوای دوم با هیئت فوتبال
احتمال انصراف تیم اصفهانی از لیگ برتر هم اولین بار از زبان مدیرعامل برکنار شده این تیم رسانه‌ای شد. پس از آن یک عضو دیگر هیئت مدیره باشگاه هم بر این احتمال صحه گذاشت و البته در عین حال از اختلافات جدید و دردسرسازی خبر داد که این بار نه با کارخانه که با جایی خارج از این مجموعه وجود داشت.
علیرضا باطنی مدعی شد که هیئت فوتبال اصفهان هنوز نسبت به انتقال اسناد و مدارک این تیم اقدام نکرده و در این راه سنگ‌اندازی می‌کند. سند و مدرکی که عضو هیئت مدیره کاشی نیلو به آن اشاره داشت عبارت بود از نامه‌ای که هیئت فوتبال اصفهان باید ضمن آن واگذاری امتیاز به این باشگاه را تأیید می‌نمود.
علی اکبر ابرقویی‌نژاد در واکنش به گلایه‌های باطنی مبنی بر سنگ‌اندازی هیئت فوتبال اصفهان در راه انتقال اسناد و مدارک به نام این باشگاه صحبت‌های این عضو هیئت مدیره باشگاه را غیرکارشناسی و غیرفنی توصیف کرد و مدعی شد که اسم تیم به نام کارخانه کاشی نیلوست و مشکلات آنها ربطی به هیئت فوتبال نداشته و به مسائل داخلی کارخانه برمی‌گردد.
شمارش معکوس تا انحلال
این فعل و انفعالات که درست در آستانه اولین بازی کاشی نیلو در نیم‌فصل دوم صورت گرفت باعث شد تا این تیم برای شرکت در دیدار هفته چهاردهم مقابل یاسین پیشرو به قم سفر نکرده و برای دومین بار قید شرکت در یک مسابقه لیگ برتر را بزند. به فاصله پنج روز پس از غیبت در این بازی خارج از خانه کاشی نیلو باید در قالب شهرآورد اصفهان به مصاف گیتی‌پسند می‌رفت.
تا یک روز قبل از دربی اصفهان برگزاری یا عدم برگزاری این مسابقه همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار داشت زیرا مسئولان کاشی نیلو  به صراحت از تکلیف حضور یا عدم حضور تیم خود در این بازی صحبت نمی‌کردند.
پایان داستان کاشی نیلو
سرانجام و همانطور که از شواهد و قرائن قابل پیش‌بینی بود کاشی نیلو ساعت ۱۶ دیروز برای رویارویی با تیم همشهری در سالن گل نرگس حاضر نشد تا با توجه به عدم حضور در دو بازی پشت سر هم و غیبت در سه مسابقه به صورت متناوب با اعلام ناظر فدراسیون فوتبال که خود را به محل برگزاری مسابقه رسانده بود تیم کاشی نیلوی اصفهان از جدول مسابقات کنار گذاشته شود.
به این ترتیب، لیگ برتر فوتسال از این پس با ۱۳ تیم ادامه پیدا می‌کند. در پی این فعل و انفعالات امتیازات نیم‌فصل اول به قوت خود باقی مانده و بازی‌های تمامی تیم‌ها در نیم‌فصل دوم برابر کاشی نیلو سه بر صفر به نفع حریفان اعلام خواهد شد.

 

http://www.imna.ir/fa/doc/report/209830/%D8%AF%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%BA%D9%85-%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%B2-%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%D9%86%D8%AD%D9%84%D8%A7%D9%84

این نوشته در عمومی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.