می گویند با کلید زاینده رود به اصفهان می آیید!

از زمانی که شاه عباس صفوی از فراز کاخ عالی قاپو مسابقات چوگان را به تماشا می‌نشست و از فراز قیصریه اقتصاد شهر را زیر نظر می گرفت، تا نمازهایی که در شیخ لطف الله به جای آورده می شد و محملهایی که در مسجد امام(ره) بر پایه ریزی امور مملکت برپا می شد.عصر قاجار که پادشاهان در باغ عظمت و هیبت میدان نبودند و بیشتر برای سفر فرنگ و هدیه دادن خاک مملکت به اجنبی شور می گرفتند تا اواخر دوران پهلوی که این میدان جولانگاه شورهای انقلابی را به نظاره می نشست و تحرکات عظیم سیاسی را مبدا می شد.
به دوران انقلاب اسلامی که می رسیم روزهای بسیاری را به خاطر می آوریم که راهبردهای نظام جمهوری اسلامی در تریبونهایی که صدا را به چهار گوشه میدان می رساند،‌ دمیده می شد.
از صدای خروشان پرورش‌ها در تثبیت نظام،‌ از روزهایی که خرازی‌ها برای سر دادن در راه ایران و اسلام در این میدان بدرقه شدند،‌از روزهایی که شور جنگ و شعور شهادت در این میدان به جهانیان گوشزد شد و از ۲۵ آبانی که اصفهانی‌ها در همین میدان ۳۷۰ فرزند خود را با اشکهایشان تا گلستان شهدا تشییع کردند…
میدان امام(ره) و کاشی های نیلگونش البته روزهای خاصی را هم به خاطر می‌آورند که گواهی بر آن است که این مردم که تاریح به ذکاوتشان شهادت می دهد هر شوری را همراهی نمی‌کنند.
روزی که سخنرانی آخر و تبلیغاتی یکی از همطرازان گذشته‌تان در روزهای پایانی خدمت در این میدان برگزار شد را به خاطر بیاورید. می شد با انگشتان دست، مستقبلان را شمرد. خیلی خوب می توان آن عدم استقبال را مقایسه کرد با روزی که رهبر معظم انقلاب رهسپار اصفهان شدند و سیل خروشان ملت عاشق برای ورود به میدان قابل کنترل نبود و دریای خروشانی از شور و شعور مردم اصفهان به نمایش درآمد.
هر آنچه در طی این سالها اتفاق افتاده نشان از آن دارد که مردم این دیار با ریشه ای که در همه اعصار تاریخ قابل احترام بوده است، قدرت تشخیص و تمیزی بلندمرتبه دارند. n00179057-b
آنها در پس همه دیدارهایشان در این میدان صداقت و اعتمادی که دیده اند را جستجو می‌کنند.
همین است که هر گاه موسم مراسم تبلیغاتی و انتخاباتی و رنگی و حزبی فرا می‌رسد، میدان امام(ره) سرد است و هر گاه قرار به ایستادگی پای انقلاب و اهداف اصیل و راستینش می شود، این میدان به مظهر شکوه حضور ملت  تبدیل می‌گردد.
اما میدانی که خانه ما اصفهانی هاست روز چهارشنبه دربست در اختیار شما و همراهان شما در دولت تدبیر و امید است.
حرفهای این مردم را شنیده‌اید و از آنجا که ما به عمق نگاه و تدبیر شما ایمان داریم،‌خود می دانید که گزافه در آن نبوده است. حتی اگر بر فرض احتمال مسوولین و نمایندگان در انتقال دغدغه و صحبتهای مردمان این سرزمین کوتاهی کرده و یا ناتوانی به خرج داده‌ باشند خود نیک می‌دانید که قرار است در چه شهری سخن بگویید و چگونه برای این مردمان روند جبران اجحاف ها را شرح دهید.
اعتمادی که این روزها به شما به عنوان رییس جمهور منتخب مردم وجود دارد همان اعتمادی است که در ابتدای دوران روسای جمهور قبلی در سایه رای مردم وجود داشت، ولی روزهایی براین مردم گذشت که همه ما را در تحلیل فقر ژرفای نگاه آقایان درباره این شهر مایوسانه فرو گذاشت.
از چند روز قبل از اینکه پای در رکاب طیاره بگذارید و میهمان شهر ما شوید حرفهای دل مردم اصفهان را در ارتباط با درخواستهایشان از شما شنیدیم. آنها یک صدا زاینده رودشان را فریاد می زنند.آنها از همطرازان قبلی شما که بدون تحلیلهای درست فرهنگی، اقتصادی،‌اجتماعی،‌زیست محیطی و…، ابتدا آب را به زور به شهر و استان آب و اجدادیشان کشاندند و در مورد آخر برای کف و سوت و هورا در بالادست گفتند آب مال شماست، به شدت دلگیر هستند.
مردم دیار زاینده‌رود امیدوار به کلیدی هستند که همراه شماست در سفر دولت تدبیر و امید به اصفهان. آنها می خواهند بار دیگر اعتماد کنند.
مردمی که هر چه در چنته داشته‌اند تقدیم سرزمین و انقلابشان کرده‌اند این روزها در حال و روز خوبی به سر نمی‌برند. حتی میهمانان اصفهانی که در بدو ورود به این شهر ذوق زده می شدند و لب به ستایش می گشودند،‌ دیگر نمی توانند از اصفهان رویایی بگویند. نه به خاطر نجنبیدن منارجنبان،‌ نه به خاطر خشکی زاینده رود،‌ نه به خاطر نم زدگی میدان امام(ره) بلکه به خاطر مردمانی که دیگر نشانی از مردمان شهری که مهد طراوت و شادابی ایران زمین بودند ندارند. مردمی که مرگ شهرشان را با دلهره و ترس در چهره غمزد رودشان به نظاره نشسته‌اند.
زاینده رود پرچم انتظارات شهر ماست. می‌دانیم بی تدبیری‌های صورت گرفته، یک شبه قابل جبران نیست و به همین دلیل حاضریم به شما اعتماد کنیم برای زمانی که پرونده قطور بی‌تعهدی های قبل طلب می‌کند و اکنون روی میز کار شما خودنمایی می‌کند.
می‌خواهیم روزی که شاید به سبک و سیاق روسای جمهور قبلی پس از ۴ یا ۸ سال،‌ برای وداع رهسپار اصفهان شدید، همین میدان(ره) را پر کنیم و با حضورمان خستگی این پرونده عریض و طویل را از تن شما به در کنیم.
چهارشنبه اصفهان با شما و همراه شماست؛شما هم با اصفهان و انتظاراتش باشید.
لطفاً‌ به آن روز خاص برای ثبت در تاریخ فکر کنید…

imnai.ir

این نوشته در عمومی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.