چه تمریناتی برای آماده ساختن فوتبالیست‌ها مناسب‌ است؟

فوتبالیست‌ها نیاز به قدرت بدنی بالایی دارند و برای برقراری آمادگی جسمانی باید از تمرینات خاصی استفاده کنند.

فوتبال یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها در تمام جهان است و توجه همه افراد از تمام سنین را جلب می‌کند. برای مدت طولانی ، تمرین‌های آمادگی برای فوتبال پیرامون محور تمرینات هوازی و تمریناتی برای افزایش قدرت، سرعت، چابکی و انعطاف پذیری بوده است. بیشتر فوتبالیست‌ها مدت زمانی طولانی را در زمین می‌دوند که حدودا 11 تا 13 کیلومتر است، بنابراین انجام تمرینات استقامتی بسیار مهم است ، اما نباید دیگر تمرینات مهم را نادیده گرفت.40-47

پست‌ها در فوتبال را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد: مهاجم، هافبک و مدافع. همه این بازیکنان نیاز به تمرینات خاصی دارند تا وظیفه خوب را به خوبی انجام دهند.

بازیکنان مهاجم نیاز به قدرت بدنی بیشتری دارند، زیرا برخورد بیشتری در طول بازی دارند. ضمنا این بازیکنان نیروی اولیه بیشتری لازم دارند و فشار بیشتری به اعضای پایین تنه آنها وارد می‌شود.

ورزش‌های قدرتی مانند اسکات ، لانگ، شنای سوئدی و غیره برای این بازیکنان مفید است. این بازیکنان باید تعادل را بین گروه‌های عضلانی مختلف مانند همسترینگ و عضلات چهار سر برقرار کنند و قدرت این عضلات در دو طرف بدن در یک سطح باشند.

بازیکنان هافبک بیشتر از همه می دوند. انجام تمرینات استقامتی و ورزش‌های کوتاه مدت و شدید برای این بازیکنان لازم است. ضمنا این بازیکنان نیز مانند مهاجمان نیاز به تمرینات قدرتی دارند.

مدافعان نیز برای مقابله با مهاجمان نیاز به انجام تمرینات قدرتی دارند.

برنامه آمادگی جسمانی مناسب برای فوتبالیست‌ها باید شامل تمرینات هوازی باشد که سیس%:.77D9

این نوشته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه, دانشگاه صنعتی اصفهان, دوره های مربیگری و کارگاه های دانش افزایی, عمومی, فوتبال ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.