روز جوان

بسم الله الرحمن الرحیم
جوانی فصل شورانگیز زندگی و مظهر نشاط و سازندگی است. روح لطیف و قلب ظریف جوان جلوهٔ زیبای آفرینش و صحیفه‌ مصفای هستی است.شور زندگی و آهنگ سازندگی در نگاه روشن و امیدوار جوان متجلی است. اگر شور و احساس جوانی با شعور عمیق دینی و سلاح توانای ایمان الهی تجهیز شود، سعادت نسل جوان و سلامت جامعه تضمین خواهد شد.
جوانان همواره کانون توجه مصلحان و آماج تهاجم مفسدان بوده‌اند، زیرا عالم جوانی همان گونه که منشأ شور‌انگیزترین تجلیات عاطفی، روحی و بالندگی است، در معرض فتنه انگیزترین آسیب‌های فردی، اخلاقی و اجتماعی نیز هست.بر این اساس، غفلت از تربیت و هدایت نسل جوان، موجب خسران و مایه حرمان جوامع است.
در دنیای امروز که به تدریج ارزش‌های انسانی تضعیف می شود و آسیب‌های اجتماعی تشدید می‌گردد، ضرورت دارد که برای هدایت و حمایت نسل جوان اقداماتی سریع و جدّی آغاز گردد.
زیرا جوانی بهار زندگانی و ارزشمندترین موهبتی است که خداوند متعال یک بار فرصت بهره گیری از آن را به آدمی می بخشد تا از سرچشمه زلال هستی سیراب و دل و جان خویش را در گرو خالق و معبود خویش قرار دهد تا با انگیزه، شادابی، تحرک و اندیشه پاک مسیر روشنی را برای خود فراهم نماید و حضور خود را در جامعه معنا و تعالی بخشد که می توانند حقایق را روشن ببینند و نیکی ها را بسرایند و با آن نگاه دقیق خود پنجره ای به حقیقت هستی بگشایند و با تاسی از اندیشه های ناب اسلامی و فرهنگ غنی ایرانی زمینه ساز موفقیتهای بزرگ برای کشور عزیزمان باشند.
بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نقشه راه و ترسیم افقی روشن برای نسلهای آینده و سند افتخاری است برای جوانان ایران اسلامی. مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در این بیانیه محور همه سیاست‌ها و برنامه‌های نظام را به استفاده و بهره گیری از ظرفیت جوانان برومند کشور قرار دادند تا انگیزه این قشر پویا و پرتوان برای ساختن آینده میهن اسلامی مان بیش از پیش مشهود باشد.
امید است تمامی جوانان و آینده سازان ایران اسلامی در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب سالی متمرکز بر تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گرفته است؛ بتوانند به بهترین نحو برای کشور عزیزمان نقش آفرینی کنند.
لذا امیدوارم جوانان برومند و خلاق ایران اسلامی در سال جدید با زدودن زنگار یاس و ناامیدی همسو با سیاستها و اهداف کلان در بیانیه گام دوم انقلاب و در راستای تحقق شعار سال، سرود ایمان، امید، ایده و تلاش بسراید
و با همت و کوشش مضاعف خویش بر بلندای قله افتخار بایستد.
لذا اینجانب بر خود فرض دانسته روز یازدهم شعبان المعظم سالروز تولد جوان شجاع و رعنای دشت کربلا حضرت علی اکبر (ع) را که روز جوان نام گرفته است را به تمامی جوانان و آینده سازان ایران اسلامی به ویژه جوانان عزیز شاهین شهر تبریک و تهنیت عرض نموده، مراتب قدردانی و سپاس خود‌ را نثار روحیه بلند و اراده راسخ این عزیزان پر تلاش و آینده سازان این مرز و‌ بوم می نمایم و از خداوند منان برای آنان در مسیر رسیدن به قله‌های عزت و عظمت و اقتدار همواره سلامتی و توفیق روز افزون مسالت می نمایم.

t.me/dr_saeidrostami

این نوشته در عمومی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.