بازار روز کوثر، تازه‌واردی بین فوتسالی‌ها

فصل جدید لیگ برتر فوتسال در روزهای آینده شروع می‌شود و تیم بازارهای روز کوثر نماینده جدید الورود فوتسال استان به این رقابت‌ها خواهد بود. این تیم که با انتقال سهمیه تیم شاهین‌شهری، جواز حضور در لیگ برتر را کسب کرده است، سعید رستمی را برای سرمربیگری انتخاب کرده که فصل گذشته با یک تیم جدیدالورود در لیگ برتر حضور داشت. با توجه به اینکه تیم بازارهای روز کوثر در فرصتی کوتاه باید مهیای حضور در رقابت‌های باشگاهی شود، با سرمربی این تیم گفت وگو کردیم.یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹

انگار تأخیر لیگ به نفع تیم شما شد؟

بله، به دلیل بدحسابی تیم هایپر، بازیکنان و کادر فنی از این تیم بدهی داشته و با شکایت انجام شده، پنجره نقل و انتقالاتی این تیم بسته شده بود و اگر قرار بود لیگ برتر تیر یا مرداد شروع شود، عملا این تیم امکان شرکت نداشت. اما لیگ به خاطر کرونا عقب افتاد و این مدت فرصتی شد تا صحبت‌هایی با اسپانسرها و افرادی که تمایل داشتند سهمیه را در اختیار بگیرند، انجام شود تا اینکه دو هفته قبل جلسه‌ای با مدیرعامل سازمان میادین شهرداری اصفهان برگزار شد و با نظر مساعد دکتر مجیری، شرایط برای حضور تیم در لیگ برتر فراهم شد.

 با این فرصت کوتاه می‌توانید تیم را آماده کنید؟

ما عملا زمان زیادی برای کار فنی و آمادگی جسمانی نداشتیم و از مسئولان تیم درخواست کرده‌ایم توقعات بالا نرود، زیرا هدف‌گذاری برای فصل بعد خواهد بود. پس از موافقت بازارهای روز  برای تیم‌داری، سه روز طول کشید تا سهمیه منتقل شود و چند روزی است تمرینات در دو نوبت صبح و عصر با حضور بازیکنان فصل قبل که قرارداد داشتند، دنبال می‌شود. تمایل داشتیم تست بگیریم و از ظرفیت بومی فوتسال استان استفاده کنیم، اما تا این لحظه به دلیل شکایت‌هایی که انجام شده، پنجره نقل و انتقالات باز نیست و احتمالا امروز، یکشنبه پنجره باز شود. یک بازیکن با سهمیه فیفا می‌توانیم بگیریم و چند جای خالی داریم و با توجه به اینکه نیم فصل چهار هفته دیگر خواهد بود، در این رابطه اقدام می‌کنیم. فعلا تلاش ما این است که نفرات قدیم را از لحاظ جسمانی و روانی آمده کنیم.

 شرایط برگزاری لیگ در وضعیت کرونایی چه تفاوت خاصی کرده است؟

در گذشته ۱۴ تیم به صورت رفت و برگشت بازی می‌کردند، اما برای این فصل دو گروه هفت‌تیمی به صورت رفت و برگشت با هم رقابت خواهند کرد. سخت‌گیری‌های بهداشتی بیشتر است و بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود. بازی اول با تیم رایگای تهران است که قهرمان لیگ دسته یک شده و نفرات شاخصی را جذب کرده‌اند و در تلاش هستیم سالنی در شأن لیگ برتر معرفی کنیم.

 فکر می‌کنید این روش برگزاری از لحاظ کیفی رضایت بخش باشد؟

در شرایط ایدئال تیم‌ها باید بازی‌های بیشتری انجام بدهند و سرمایه‌گذار هم تمایل به دیده شدن دارد، اما امسال شرایط خاص است و نمی‌توان توقع داشت. همین بازی‌های فشرده هم با ریسک بالا برگزار می‌شود و بحث سلامت بازیکنان و کادر فنی، داوران و کادر برگزاری اهمیت بالایی دارد. مرحله اول تا پیش از سال نو برگزار می‌شود و سه تیم از هر گروه برای پلی‌آف صعود و دو تیم نیز برای پلی‌آف سقوط می‌روند که بعد از عید این مسابقات دنبال خواهد شد. سازمان لیگ در نظر دارد مسابقات مرحله اول را تا پایان سال به نتیجه برساند، زیرا تیم ملی هم در فروردین باید در مسابقات انتخابی جام جهانی شرکت کند و قطعا می‌خواهند  اردو داشته باشند. در مجموع روش فعلی، بهترین شیوه برگزاری لیگ است و این تصمیم به نفع تیم ملی و همه تیم‌هاست، هر چند فشرده برگزارکردن مسابقات دشواری‌های خاص خود را دارد.

http://isfahanziba.com/news/3601/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%DA%A9%D9%88%D8%AB%D8%B1%D8%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87%E2%80%8C%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%81%D9%88%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%84%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7

این نوشته در عمومی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.