کراس فیت

کراس فیت سبکی از تمرین و زندگی است که در سال ۲۰۰۰ توسط گرگ گلاسمن به ثبت رسید. کراس فیت به عنوان فلسفه ای جدید شامل عناصری از تمرینات با شدت زیاد است که در آن مهارت در ژیمناستیک، وزنه برداری، بدنسازی و…نیاز است. عموم افراد می توانند آن را با حرکات ساده در خانه انجام دهند و ورزشکاران سطوح بالا در قالب WOD (Workout of the Day) و در سطح AMRAP (As Maximum Repetition/Round As Possible)انجام می دهند. تحقیقات جدید فراگیرشدن این سبک نوین از تمرینات را به دلیل ربدومیولیز (واپاشی عضلانی) ممنوع اعلام کرده و به دلیل نفوذ میوگلوبین ناشی از تمرینات در خون و نارسایی کلیه و اختلالات متابولیک، برای عموم ورزشکاران ممنوع می باشد.

جدول اول: نمونه میکروسیکل کراسفیت و حرکات ژیمناستیک، وزنه برداری و هوازی
جدول دو: نمونه حرکات مربوط در سطح متوسط
جدول سه: نمونه حرکات و دسته بندی آن براساس ماهیت

منبع: جزوه مربیگری سطح یک کراسفیت

این نوشته در عمومی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.