ریاست هیأت فوتبال اصفهان مبارک آقای ابرقویی‌نژاد باشد!

در واپسین روزهای خرداد ماه سال ۹۵ دوره ریاست چهار ساله علی‌اکبر ابرقویی‌نژاد در هیأت فوتبال استان اصفهان به پایان رسید.

پیش از به پایان رسیدن مهلت قانونی ثبت‌نام و بنا به اعلام معاون اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، تاکنون ۶ نفر برای ریاست این هیأت ثبت‌نام کرده‌اند.

علی‌اکبر ابرقویی‌نژاد، محمد مجیری، عبدالرسول یزدی‌زاده، حسین صفری، عباس اخوان و مسعود هراتیان افرادی هستند که برای ریاست هیأت فوتبال متقاضی شده‌اند و البته پس از بررسی مدارک و سوابق مدیریتی و تأییدیه حراست اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، اسامی کاندیدای نهایی اعلام خواهد شد.

با این‌ حال با نگاهی به اسامی متقاضیان می‌توان پیش‌بینی کرد که رقابت اصلی بین ابرقویی‌نژاد، مجیری و یزدی‌زاده یعنی روسای هیأت‌های فوتبال، کشتی و دوومیدانی باشد و ورود دو رئیس هیأت دیگر نشان می‌دهد که فوتبال تا چه اندازه جذابیت دارد که حتی دو فرد دیگری هم که مسئولیت هیأت ورزشی را عهده‌دار هستند، برای بر عهده گرفتن ریاست هیأت فوتبال پیش‌قدم شده‌اند، البته یزدی‌زاده دوره گذشته نیز کاندیدای ریاست شده بود اما در رقابت با ابرقویی‌نژاد شانسی پیدا نکرد.

ابرقویی‌نژاد سه دوره متوالی تاکنون ریاست هیأت فوتبال را بر عهده داشته است که انتخاب وی برای دوره سوم با حاشیه‌های زیادی همراه بود و نارضایتی‌های صورت گرفته، موجب شد تا محمدرضا محمد جواهری در دوره مدیرکلی خود به تحریک عده‌ای از پیشکسوتان و منتقدان ابرقویی‌نژاد، تصمیم به برکناری رئیس هیأت فوتبال استان اصفهان گرفت.

این پروسه بیش از یک سال به طول انجامید و با وجودی که جواهری حکم برکناری را از معاون وزیر ورزش و جوانان نیز دریافت کرده بود، ارتباطات سیاسی وی و حمایت نماینده وقت مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با وی، باعث شد تا ابرقویی‌نژاد باقدرت صندلی ریاست خود را حفظ کند و در مقابل جواهری که در این نبرد حیثیتی باخته بود، ناچار شد از مسئولیت مدیر کلی ورزش و جوانان اصفهان کنار برود.۱۳۹۲۰۸۰۶۰۰۰۴۷۹_PhotoA

پس از شکست منتقدان ابرقویی‌نژاد، پیش‌بینی می‌شد این افراد تمام تلاش خود را برای مجمع انتخاباتی هیأت و به میدان آوردن یک گزینه قوی بگذارند، اتفاقی که با ثبت‌نام محمد مجیری به وقوع پیوست.

مجیری که معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان را بر عهده داشت، کمتر از دو سال قبل به درخواست برخی از اهالی کشتی برای ریاست این هیأت اقدام کرد و توانست بدون رقیب بر صندلی ریاست این هیأت تکیه بزند.

حالا مخالفان ابرقویی‌نژاد را به میدان آورده‌اند تا با کمک یک مدیر غیرورزشی که از قضا از لحاظ سیاسی نیز به طیف سیاسی رئیس هیأت فوتبال استان اصفهان نزدیک است، بر سلطه ابرقویی‌نژاد در فوتبال نصف‌جهان خاتمه بدهند اما از آنجایی‌ که مجیری در مدت مسئولیت در هیأت کشتی، عملکرد شاخصی نداشته است، به نظر نمی‌رسد وی شانسی برای تصدی این سمت داشته باشد.

یزدی‌زاده هم به نسبت دوره گذشته ویژگی خاصی پیدا نکرده که به‌ واسطه آن بتواند در این دوره آرای مثبت اعضای مجمع هیأت فوتبال استان اصفهان را کسب کند و با بررسی شرایط فعلی و درصورتی‌که مجمع انتخاباتی هیأت در زمان مقرر و تعیین‌شده با همین کاندیداها به انجام برسد، باید ابرقویی‌نژاد را رئیس هیأت فوتبال استان برای چهارمین دوره متوالی بدانیم.

اتفاقی که قطعاً خوشایند منتقدان ابرقویی‌نژاد نخواهد بود اما این سؤال به وجود می‌آید این دسته از افراد که در فاصله چهارساله نتوانستند گزینه‌ای را برای ریاست هیأت به میدان بیاورند یا در بین خودشان روی گزینه‌ای به اجماع برسند، چه طور می‌خواهند وجهه مخالفت خود را حفظ کنند و بر چه اساس و مبنایی توقع داشته و دارند که اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، به خواسته آن‌ها مبنی بر برکناری ابرقویی‌نژاد عمل کند و چه طور انتظار تغییر شرایط و اوضاع‌واحوال فوتبال این استان رادارند.

منبع:

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950312001676

این نوشته در فوتبال ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.