چهره‌هایی که اشتباهی! در ورزش بودند

صدرنشینی استقلال خوزستان در لیگی که سپاهان، استقلال و پرسپولیس آن روی دور برد نیستند، شاید برای خیلی‌ها اتفاق خاصی به شمار نرود، رقابت‌های فوتبال لیگ برتر که امسال در بین نزدیک به ۱۰ سال اخر، کمترین آمار تماشاگران را به خود دیده هم نتوانسته به عنوان اتفاق فوتبالی سال لقب گیرد و حتی انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال هم، به حدی نبوده که نام یک اتفاق مهم و تأثیرگذار در ورزش کشور را با خود به یدک بکشد.

این روزها یک اتفاق کاملاً سیاسی که قرار است ۷ اسفند امسال برگزار شود، رنگ و بوی ورزشی به خود گرفته تا تعداد قابل توجهی از چهره‌ها که در سال‌های گذشته با عناوین ورزشی خود را به دیگران معرفی کنند، حال وارد کارزار آن شوند.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی نیمه نخست اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود، که بعد از حضور چهره‌هایی چون دهقان، مقداد نجف‌نژاد، محمدرضا تابش و دیگر چهره‌های ورزشی، امسال، توجه خیلی دیگر از افراد این قشر در سراسر کشور را به خود جلب کرده است.

محمد رویانیان، عزیز محمدی، صادق درودگر، جواد خیابانی و ده‌ها چهره ورزشی دیگر برای انتخابات مجلس این دوره قدم به میان گذاشته‌اند و استان اصفهان نیز در این بین، چهره‌هایی ورزشی را در انتخابات آینده، به چشم خواهد دید.
البته هنوز مشخص نیست که بعد از روند بررسی و تأیید صلاحیت چهره‌های مختلف، در نهایت نام کدام یک به عنوان کاندیدا از گلدان بیرون می‌آید اما حضور سه چهره ورزشی در انتخاباتی کاملاً سیاسی، شاید نشان از عزم جدی چهره‌های ورزشی برای باز کردن جای خود در قوه مقننه کشور باشد.

علی‌اکبر ابرقویی‌نژاد
رئیس چندین دوره پیاپی هیئت فوتبال اصفهان، در شرایطی برای حضور در انتخابات امسال اعلام آمادگی کرده که به گفته بسیاری، اقدامات چند سال اخیر وی، همه در راستای فعالیت‌های انتخاباتی و البته تبلیغاتی به شمار می‌رفته است. او در دوره گذشته انتخابات هیئت فوتبال اصفهان، با وجود مقاومت‌های بسیاری که به خاطر حضورش صورت گرفت، در نهایت با رأی نه‌چندان قوی، اکثریت آرا را به خود اختصاص داد و از ۴۴ رأی مأخوذه، ۲۶ رأی را به نام خود رقم زد تا بار دیگر رئیس هیئت فوتبال استان اصفهان شود.

ابرقویی‌نژاد تا پیش از حضور در هیئت فوتبال اصفهان، سابقه ورزشی چندانی در کارنامه خود نداشت و با حضور به عنوان فرماندار شهرستان خمینی‌شهر اصفهان و چندین سمت دیگر، یک چهره کاملاً سیاسی به شمار می‌رفت که البته رابطه نزدیکی نیز با اصلاح‌طلبان اصفهان داشت.

با این حال، بیش از سه دوره حضور او در هیئت فوتبال استان، واکنش‌های منفی بسیاری به این حضور طولانی مدت به وجود آورد که از این بین و در آخرین اختلافات رئیس هیئت فوتبال استان می‌توان به مشکلات او با علیرضا رحیمی، مدیرعامل سابق باشگاه سپاهان، جواهری مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان و البته اختلافاتش با برخی پیشکسوتان فوتبال استان اشاره کرد.

البته هیچ یک از این واکنش‌ها نتوانست در حضور او در هیئت فوتبال استان خللی ایجاد کند تا این اتفاق او را مجاب کند که برای انتخابات مجلس، آمادگی کامل دارد. بسیاری بر این باور هستند که میزبانی رقابت‌های فوتسال جام باشگاه‌های آسیا در اصفهان و ارتباط خوبی که او این روزها با اعضای دولت دارد، اعتماد به نفس لازم را به این رئیس کهنه‌کار هیئت فوتبال استان داده تا قدم به عرصه انتخابات بگذارد.
البته با این وجود که در ظاهر خیلی‌ها با رئیس هیئت فوتبال اصفهان رابطه چندان حسنه‌ای ندارند اما هیچ یک نتوانسته‌اند او را از جایگاهش برکنار کنند و تجربه نشان داده ابرقویی‌نژاد در گرفتن رأی از مخالفان خود، استعداد خاصی دارد!

مهرزاد خلیلیان
دوران  حضور او در باشگاه سپاهان نسبت به مدیران باسابقه این باشگاه، چندان طولانی نبود و مشخص نشد او به سبحانی چه گفت و مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در پاسخ به او چه چیزی عنوان کرد که در نهایت، خلیلیان جای خود را پس از مدت کوتاهی، به اصغر باقریان داد.

مدیرکل سابق تربیت بدنی استان اصفهان که البته حضور در فدراسیون پزشکی و البته دبیرکلی اتاق بازرگانی اصفهان را نیز در کارنامه دارد، حال بعد از حدود یک سال حضور در هیئت شنای استان، بار دیگر علاقمند به بازگشت به عرصه سیاست بوده و در این بین، انتخابات مجلس را فرصتی برای نمایاندن دوباره خود در این زمینه به چشم می‌بیند.

البته خلیلیان باید امیدوار باشد که تنها خاطره هواداران طلایی‌پوشان از دوران حضور او در این باشگاه اصفهانی، قهرمانی فصل گذشته تیم فوتبال این باشگاه باشد و خاطره‌ای درباره برزیلی‌های سپاهان یا هزینه‌های صورت گرفته توسط او، در ذهن آنها باقی نمانده باشد!

ابراهیم خلیلی
قدیمی‌های سپاهانی او را بیشتر می‌شناسند اما این مدیرعامل سابق باشگاه سپاهان و در واقع پلی‌اکریل قدیم، از شهرستان مبارکه برای حضور در انتخابات مجلس، قدم پیش گذاشته است.

او که سابقه ریاست اداره تربیت بدنی این شهرستان را نیز دارد، بر این باور است که در دوران حضورش، عملکرد قابل دفاعی از خود برجای گذاشته و این موضوع می‌تواند، فرصت خوبی برای بهارستان‌نشین اش باشد.

البته شاید خلیلی باید توجیه خوبی درباره انتقال باشگاه سپاهان از مبارکه به اصفهان، حداقل برای مردم این شهرستان ارائه کند.

ورود ورزشی‌ها ممنوع نیست؟!
در سال‌های گذشته چهره‌های سیاسی بعضاً با حضور خود در ورزش، باعث انتقادات قابل توجه اهالی رشته‌های مختلف ورزشی شده و در این زمینه صحبت‌های بسیاری را تحمل کرده‌اند. ورزشی‌ها بر این باور هستند که چهره‌های سیاسی به درد ورزش کشور نمی‌خورند و باید فضا برای آنها در این عرصه تنگ‌تر شود اما حال، چهره‌های به اصطلاح ورزشی قدم در معرکه‌ای کاملاً سیاسی گذاشته‌اند و تلاش می‌کنند که هرطور شده، خود را به جمع سیاسیون کشور وارد کنند.

سؤال اینجاست که آیا عدم تخصص در یک حوزه خاص، تنها به حضور چهره‌های سیاسی در ورزش معطوف می‌شود یا حضور ورزشی‌ها در این حوزه نیز می‌تواند مورد چالش قرار گیرد؟ آیا نفس حضور آقایان در حوزه سیاست، نشان دهنده این است که آنها تغییر مسیر داده و از چهره ورزشی به سیاسی تبدیل شده‌اند؟ یا شاید آنها از ابتدا هم چهره ورزشی نبوده‌اند و تنها مدتی، آن هم به صورت اشتباهی! در ورزش استان حضور داشته‌اند؟

 

http://meydannews.ir/31675/31675.htm

این نوشته در عمومی, فوتبال ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.